wtorek, 18 grudnia 2012

Świąteczny domek

Przed świętami wpadłam w totalny wir pieczenia!
Najwięcej czasu spędzam w kuchni przy piekarniku i blacie, na którym wałkuję ciasto, wycinam, ozdabiam, sklejam i różne inne cuda wyczyniam.
Mam naturę chwalipięty, więc tym razem chwalę się moim pierwszym trójwymiarowym ciastkowym dziełem, które stało się prezentem dla bliskich mi osób.


Praca nad domkiem jeszcze w toku ;)




Ciastkowe dzieło ukończone!





Wiem, że moja praca wymaga jeszcze dopracowania następnym razem i na pewno w kolejne święta nie przeoczę żadnego detalu. Ale nieskromnie stwierdzę, że jak na pierwszy raz, to nie jest źle ;)

A oto przepis na ciasto, z którego można wykroić najróżniejsze kształty:

Składniki

- 180 g zimnego masła
- 200 g cukru pudru
- 350 g mąki pszennej
- 1 duże jajko
- 1 żółtko
- 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
- szczypta soli

Wszystkie składniki dokładnie siekamy (ewentualnie miksujemy), a następnie wyrabiamy ciasto aby uzyskać dużą, gładką kulę.
Chłodzimy owinięte folią spożywczą przez 30 minut, następnie wałkujemy i... puszczamy wodze fantazji!

Czas pieczenia: 12 minut
Temperatura: 180 stopni Celsjusza



Pozdrawiam serdecznie wszystkich amatorów świątecznych wypieków!

1 komentarz: