sobota, 18 stycznia 2014

Chlebek cynamonowy

Sobotę najchętniej spędziłabym w kuchni. Mogłabym od rana piec bułeczki czy inne chlebki na śniadanie i nie sądzę, że mogłoby mi się to znudzić.
Dzisiaj właśnie jest taki dzień, kiedy postanowiłam poranek zacząć od upieczenia sobie śniadania. Wyspana zajrzałam do szafki, przygotowałam wszystkie składniki, szybciutko dokupiłam co trzeba w sklepie pod blokiem i....
Tak, zrobiłam sobie dobrze :)

Składniki:
ciasto:
- 3 szklanki mąki pszennej
- 3 dag świeżych drożdży 
- łyżeczka cukru
- łyżeczka soli
- 230 ml ciepłej wody
- 4 łyżki oleju

sos:
- 4 łyżeczki cynamonu
- 4 łyżki cukru
- 6 łyżek oleju

Drożdże rozpuszczamy w ciepłej wodzie z dodatkiem cukru. Do miski wsypujemy mąkę i sól, a następnie dodajemy rozpuszczone w wodzie drożdże i wyrabiamy ciasto przez około 10 minut.
Następnie zostawiamy je do wyrośnięcia tak, by podwoiło swoją objętość. W międzyczasie przygotowujemy sos cynamonowy, mieszając cynamon z cukrem i olejem.
Wyrośnięte ciasto zagniatamy i rozwałkowujemy na grubość około 0,5 cm. Ciasto dzielimy na prostokąty szerokości blaszki do pieczenia (keksówki). Każdy prostokąt smarujemy obficie sosem i układamy jeden na drugim w stosik. Keksówkę wykładamy papierem do pieczenia i wkładamy do niej stosik "na leżąco". 
Ciasto wkładamy do piekarnika nagrzanego do 60 stopni Celsjusza na pierwsze 10 minut aby miało szansę jeszcze podrosnąć, a następnie podnosimy temperaturę do 180 stopni i pieczemy około 40 minut.







Przepis zaczerpnięty z bloga www.smakuje.blox.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz